Veelgestelde vragen


Heeft u een vraag over uw eigen gebruik, uw accommodatie of uw facturen? Hieronder hebben we de antwoorden op onze veelgestelde vragen voor u op een rij gezet.

Eigenaren portaal

Hoe kan ik mijn woning of appartement voor Eigen Gebruik reserveren?

In de handleiding van het Eigenarenportaal leest u hoe u uw woning of appartement kunt reserveren. De actuele versie van de handleiding is terug te vinden bij ‘Mijn documenten’ nadat u bent ingelogd.

Ik zie dat mijn woning geboekt is, maar ik zou er zelf in willen. Kan dat en wat moet ik dan doen?

U kunt in deze situatie contact opnemen met onze Eigenaren Servicedesk. Zij kunnen zien of de gast die uw woning heeft gereserveerd dit met voorkeur heeft gedaan of niet. Indien dit niet het geval is, kunnen we deze gast verplaatsen naar een andere woning en kunt u gebruik maken van uw eigen woning.

Hoe kan ik mijn Eigen Gebruik wijzigen/annuleren en zijn daar kosten aan verbonden?

Afhankelijk van de voorwaarden in uw verhuurovereenkomst kunt u uw Eigen Gebruik reservering wel óf niet kosteloos annuleren. Op dit moment kan een Eigen Gebruik reservering nog niet via het Eigenarenportaal geannuleerd worden. Dit wordt in de toekomst wel mogelijk gemaakt. Mocht u willen annuleren of willen weten wat uw mogelijkheden zijn voor het annuleren, dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk.

Eigen gebruik

Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Wat kan ik doen?

Op de homepage van het Eigenarenportaal kunt u veilig inloggen door uw e-mailadres in te voeren. Op dit e-mailadres ontvangt u een 6-cijferige verificatiecode die u op het portaal kunt invoeren. Uw inloggegeven worden op dit apparaat onthouden, zodat u een volgende keer niet opnieuw hoeft in te loggen. Indien u op een ander apparaat inlogt, dient u wederom een verificatiecode aan te vragen.

Kan ik een extra e-mailadres koppelen aan mijn eigenarenaccount?

U kunt extra e-mailadressen laten koppelen aan uw eigenarenaccount. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar de Eigenaren Servicedesk. Wij verzoeken u hierbij, naast het gewenste e-mailadres, ook de naam van het vakantiepark en het huisnummer te vermelden.

Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Voor het wijzigen van uw persoonlijke gegevens kunt u terecht bij onze Eigenaren Servicedesk. U kunt de gewenste wijziging per e-mail toesturen. Na verwerking, ontvangt u een e-mail ter bevestiging.

Eigen accommodatie

Ik wil een reservering aanbrengen. Hoe gaat dat?

De mogelijkheid om zelf via het Eigenarenportaal uw eigen reserveringen te kunnen ‘aanbrengen’ is momenteel in ontwikkeling. Zolang dit nog niet mogelijk is, kunt u via een formulier een verzoek tot een aanbrengboeking doen. Het team van de Servicedesk stuurt u dan een prijsvoorstel. Indien u hiermee akkoord bent, wordt de reservering voor uw gasten definitief gemaakt en ontvangen zij de bevestiging en factuur.

Ga naar het formulier

Ik wil de bezetting van mijn eigen accommodatie zien, hoe werkt dat?

In de handleiding van het Eigenarenportaal leest u hoe u uw woning of appartement kunt reserveren. De actuele versie van de handleiding is terug te vinden bij ‘Mijn documenten’ nadat u bent ingelogd.

Ik wil de huuromzet van mijn eigen accommodatie zien, hoe werkt dat?

In de handleiding van het Eigenarenportaal leest u hoe u uw woning of appartement kunt reserveren. De actuele versie van de handleiding is terug te vinden bij ‘Mijn documenten’ nadat u bent ingelogd.

Ik wil mijn woning aanbieden voor verhuur. Hoe werkt dit?

U kunt hiervoor contact opnemen met de Eigenaren Servicedesk voor meer informatie.

Mijn facturen

Waar kan ik mijn facturen terugvinden?

Wanneer u bent ingelogd in het Eigenarenportaal,  kunt u uw accommodatie selecteren. Onder deze accommodatie zijn een aantal tabbladen beschikbaar, waaronder het tabblad ‘Facturen’. Op dit tabblad vindt u alle verhuurgerelateerde facturen terug, zowel van verhuuropbrengsten als van eigen verblijven.
Deze facturen zijn op ieder gewenst moment in te zien en te downloaden als PDF.

Wat is een self-billing factuur?

Volgens de Europese regelgeving is de huuropbrengst een facturatie van u naar ons toe. Dit lossen we op met een proces dat wij ‘self-billing’ noemen; wij maken facturen uit uw naam gericht aan ons met betrekking tot de huuropbrengst. Hierdoor ontvangt u geen creditfactuur maar een zogenoemde self-billing factuur. De bedragen die vermeld staan op de self-billing factuur betalen wij aan u uit.

Ik heb de huuropbrengst gestort gekregen, maar geen factuur ontvangen. Wat moet ik doen?

Wij verzoeken u een e-mail te sturen naar onze Eigenaren Servicedesk. Zij zullen voor u uitzoeken waarom dit zo is, dit aan u terugkoppelen en u de factuur nog eens toe sturen.

Ik heb geen huuropbrengst ontvangen, wat moet ik doen?

Wij verzoeken u een e-mail te sturen naar onze Eigenaren Servicedesk. Ze zoeken het graag voor u uit waarom u geen huuropbrengst ontvangen heeft.

Ik heb geen huuropbrengst en geen factuur ontvangen, wat moet ik doen?

Meldt u dit even per email aan onze Eigenaren Servicedesk, zij zullen voor u uitzoeken of dit klopt en/of waarom dit zo is.

Contact

Waar kan ik met mijn vragen en opmerkingen terecht?

U kunt uw vragen en opmerkingen richten aan servicedesk@dormio.eu.

Van maandag tot en met vrijdag zijn we tussen 09.00 – 12.00 uur en tussen 14.00 en 16.00 uur telefonisch bereikbaar via +31 (0)26 353 77 24.